POSTUP: JAK PRODÁVAT PŘES INTERNET?

potřebujeme mít vytvořenou cestu od návštěvníka webu k nadšenému zákazníkovi

Už jste viděli někoho, kdo si nechal vytetovat na tělo nějakou značku či něco, čemu fandí?

Já ano a připadá mi to šílené, dát si doživotně na tělo nakreslit něčí značku, ale to je přesně ten typ člověka, který je pro něco opravdu nadšený a je tím fanouškem. A takové fanoušky bych chtěl mít i já :D

Pro mne FANOUŠEK je daleko vyšší level než zákazník. Nemyslím však facebookového fanouška. Fanoušek v tomto levlu je někdo, kdo je nadšený pro určitou věc a pořád o ní mluví, nakupuje vše, co s tím souvisí, a navíc to všechno šíří, doporučuje a přenáší na ostatní. To je ten rozměr fanouška, o kterém se bavím.

Možná si říkáte: „No jo, ale moje podnikání není fotbalový klub, aby si mě nechal někdo tetovat na tělo, já potřebuji vydělávat!“

Přesně tak!

Právě že ten rozměr tohoto fanouška je takový, že nakupuje opakovaně a ještě nás s nadšením doporučuje dále. A to jsou dvě podmínky dlouhodobě prosperujícího podnikání, o které nejspíš všichni usilujeme.

Jak si získat takového fanouška?

Tím nejdůležitějším kritériem je DŮVĚRA. Jedině pořádná důvěra k nám je schopná vytvořit KOMUNITU nadšených fanoušků. Důvěra je to, na co zapomíná většina prodejců a obchodníků, kteří chtějí jen a jen prodávat.

Důvěra dává prodeji úplně jiný rozměr, jinou filozofii. Už to není to vnucování se k zákazníkovi ze všech stran a ten obrovský tlak: „Kupuj, kupuj, kupuj!“ Je to příjemná komunikace na základě vzájemného vztahu, kdy lidem dáváme a navazujeme s nimi kontakt.

Možná vás teď napadlo, že to musí být strašně složité. Není tomu tak. Dobrou zprávou je, že existují nástroje, které si nastavíte a které tohle vše dělají za vás. Sledují lidi, ve které fázi cesty fanouška se nacházejí, a podle toho je posouvají do dalších fází. Na cestě fanouška je celkem 7 fází. Pojďme si je projít:

Cesta fanouška

První je POTENCIÁLNÍ ZÁKAZNÍK

Základ je vědět, kdo to je, znát ho podrobně, vědět, co ho trápí a jak mu můžeme pomoci něčím zdarma a později nabídnout komplexní řešení – naši službu či produkt. Je potřeba jej znát i proto, abychom věděli, na koho cílit celou naši strategii.

Druhou fází je NÁVŠTĚVNÍK

To znamená přitáhnout našeho potenciálního zákazníka na náš web. Toto je pak online marketing, který potřebujeme dělat.

Třetí fází je KONTAKT

Kontakt na návštěvníka získáme vytvořením jakéhosi MAGNETU zdarma, který vyměníme za e-mail. Musí to být fakt něco, co ten náš potenciální zákazník bude chtít, v tom případě musíme mít jasno v tom prvním kroku a vědět co ho trápí.

4. fázi je DŮVĚRNÝ KONTAKT

Jakmile máme kontakt, potřebujeme jej přeměnit na DŮVĚRNÝ KONTAKT. Toho docílíme automaticky spustitelnou KAMPANÍ DŮVĚRY, což je předpřipravená série e-mailů, která má za úkol naplnit ten pohár důvěry u potenciálního zákazníka.

ZÁKAZNÍK

A teď přichází ten očekávaný moment. PRODEJ, fáze přeměny na ZÁKAZNÍKA. Když máme vytvořenou důvěru, nabídneme naši neodolatelnou nabídku jako řešení. Prodáme naši službu nebo produkt.

SPOKOJENÝ ZÁKAZNÍK

Většina podnikatelů končí u zákazníka. Dosáhli svého cíle, prodali. Jenže ty nejúspěšnější firmy na světě ví, a my jsme si to na začátku také říkali, že kouzlo je v opakovaném prodeji a doporučení. Tím pádem jsme si prodejem otevřeli cestu k další fázi, kterou je SPOKOJENÝ ZÁKAZNÍK. Myslím, že dnes není těžké udělat spokojeného zákazníka jen tím, že dodržíme slib a projevíme o něj zájem, protože většina lidí toto nedělá. Já v tuto chvíli spouštím KAMPAŇ NADŠENÍ, kdy chci zákazníka překvapit a zároveň nadchnout.

Cesta fanouška

FANOUŠEK

Tím pádem už zbývá jen malý krok k poslední přeměně do fáze FANOUŠKA. Je ale potřeba pravidelně komunikovat a zapojovat jej do dění kolem. Tak získáme, pokud si svou důvěru nepokazíme, dlouhodobě věrného fanouška, který bude nakupovat opakovaně a s nadšením nás doporučovat dále.

Jak provést lidi celou cestou fanouška?

Nejprve je potřeba mít svůj WEB s přitažlivým obsahem a k tomu kanály, jako je Facebook, YouTube a další sociální sítě, přes které se k vám na web návštěvníci dostanou, ale to až budete mít připravenou celou cestu fanouška, pro kterou potřebujete:

Vstupní stránka

VSTUPNÍ STRÁNKA S MAGNETEM

Tím je něco, u čeho si návštěvník po spatření řekne, že to musí mít. A vy mu to vyměníte za e-mail. Může to být například nějaký slevový poukaz nebo hojně využívaný obsahový materiál ve formě e-booku (PDF dokumentu) či videa.
Pouvažujte také nad tím, jaká otázka trápí vaše potenciální zákazníky. Napište na ni řešení a zabalte to do e-booku nebo natočte video a magnet je hotov.
Nyní k němu vytvořte vstupní stránku. Buď samostatnou, nebo můžete vložit upoutávku na magnet viditelně na váš web. Tato stránka by měla přesvědčit a motivovat návštěvníka k akci. A to vložit svůj e-mail a získat náš magnet.


KAMPAŇ DŮVĚRY

Nyní na řadu přichází náš e-mailing (můžete jej najít také pod názvem e-mail marketingový nástroj nebo autoresponder, ale říkejme zkráceně e-mailing).
Tento nástroj umí pracovat s databází, kontakty, hromadnými a automatickými e-maily. Takže když někdo zadá e-mail na naší vstupní stránce, automatický e-mailing pošle e-mail s odkazem na náš magnet a zároveň začne naše KAMPAŇ DŮVĚRY, což je předpřipravená série 5–7 e-mailů.

Vždy v 1. e-mailu pošleme poděkování a odkaz na náš slíbený magnet, kvůli kterému návštěvník zadal svůj e-mail.
Cílem dalších e-mailů je právě budování důvěry. Takže v jednom pošleme náš příběh, jakým způsobem jsme se dostali k tomu, co děláme, a že jsme řešili věci s tím spojené a také našli určité řešení.
V dalším zašleme dotazník k vyplnění a tímto způsobem zapojíme kontakt k činnosti. Další e-mail pak může obsahovat vyhodnocení dotazníku a odkaz na článek umístěný na našem webu, kde je probíráno dané téma.
Je dobré mít v jedné e-mailové zprávě nějaký WAU EFEKT, něco, co náš kontakt překvapí a zaujme.
Jakmile si náš kontakt projde touto KAMPANÍ DŮVĚRY, je zde moment, kdy poprvé něco prodáme.

Kampaň

Online prodej

PRODEJ

Nyní posíláme prodejní e-mail s odkazem na naši PRODEJNÍ STRÁNKU. To je stránka, na které ukážete svůj produkt nebo službu. Ukážete také praktické využití a nabídnete ho jako řešení na určitý problém. (zde je jako bonus zjednodušený scénář takové prodejní stránky)

Často od podnikatelů slýchávám, že mají web, ale nepřináší nové zákazníky. A když se na něj podívám, je zde spousta informací, ale chybí jedna zásadní věc, a to je AKČNÍ TLAČÍTKO!!! Takové, které návštěvník zmáčkne a vyplní poptávku či objednávku. Tím pádem se stane zákazníkem.

Jak to jinak má udělat, když nic takového nenajde? Vrcholem většiny webů je, že napíšou: „Kontaktujte nás na...“ Většina lidí nemá ráda kontaktování se s prodejcem, oni si chtějí objednat, tak pokud chcete zákazníka, dejte mu tu možnost!

A že nemáte nic na prodej přes internet? Tak v tom případě to rychle vymyslete. Může to být jen drobnost za pár korun, která však souvisí s vašimi dalšími produkty a službami. Tady jde hlavně o přeměnu na zákazníka, protože když vám dá peníze, naváže se mezi vámi zase úplně jiný vztah, a vy můžete pokračovat v cestě k fanouškovi.


KAMPAŇ NADŠENÍ

Získáme-li zákazníka, následuje naše KAMPAŇ NADŠENÍ. A to už nemusí být jen e-maily. Využijte SMS zprávu, dopis a další média.

V první řadě v kampani nadšení je potřeba poslat to, co si zákazník objednal, a splnit tedy svůj závazek na 100 %. A nyní máme prostor zákazníka překvapit něčím navíc. Něčím, s čím nepočítal a co nečekal.

Pošlete mu bonus nebo dárek navíc, ať už v elektronické podobě, nebo poštou nějakou hmotnou věc, abychom zapojili všechny smysly našeho zákazníka. Nemusí to být nic drahého, co by vás zruinovalo. Jde jen o to, překvapit a nadchnout.

Dobrá věc také je, říct si o hodnocení svých služeb a referenci, kterou pak můžeme ukázat ostatním. Když takto nadchneme našeho spokojeného zákazníka a budeme s ním i nadále komunikovat, stane se z něj fanoušek. Samozřejmě je potřeba se o své fanoušky starat, protože to jsou oni, kdo vás podrží v horších časech, a také jsou to oni, díky kterým budete růst.

Dárek

PODROBNÉ POSTUPY, JAK CELOU CESTU FANOUŠKA VYTVOŘIT

Tyto jednotlivé části cesty fanouška si můžete na svém webu vytvořit sami a testovat, co vám bude fungovat. Zabere vám to několik desítek hodin. Nebo mám tady pro vás možnost, jak si ty hodiny zkoušení ušetřit. Natočil jsem postup, jak si tyto části cesty fanouška na svém webu vytvořit jednoduše krok za krokem, takže to zvládne i úplný internetový začátečník.

Postup

K tomu jsem přidal tipy, aby vám vše ještě lépe fungovalo. Uvědomuji si, že podobný postup najdete i v jiných kurzech na internetu, ale bude vás to stát několik tisíc korun. Já nejsem na nějaké dlouhé povídání, proto jsem natočil videa bez zbytečných řečí kolem.

Návody, které jdou přímo k věci.

A tyto návody vám momentálně dám místo původních 1440 Kč,
tak pouze za 580 Kč (s DPH).

Myslím si, že to je velmi férová nabídka a pokud chcete prodávat a získávat zákazníky přes internet, tak potřebujete strategii. S tímto postupem ji získáte.

GARANCE je u mne samozřejmostí

Věřím, že pro vás bude mít postup přínos. Pokud byste však zjistili, že to tak není, tak vám poskytuji 100% garanci vrácení peněz 30 dní od objednávky. Stačí se jen ozvat na můj email.

JEDINĚ DOBRÁ ONLINE PRODEJNÍ STRATEGIE VÁM PŘINESE ÚSPĚCH VE VAŠEM BYZNYSU

Máte-li otázku, tak mi neváhejte napsat na dan@danielkrizak.cz
Máte-li otázku, tak mi neváhejte napsat na dan@danielkrizak.cz

Kdo je Daniel Križák?
Pomáhá podnikatelům stát se v jejich oboru superhrdiny na internetu a to díky webu a online marketingu. Je tvůrcem WEBů s úsměvem a zároveň učí podnikatele, jak si udělat web, zapojit do něj online prodejní strategii a získat své nadšené zákazníky. Je také součástí firmy Davida Kirše, který je jeden z top online marketérů v ČR.