Své potenciální zákazníky si pečlivě vyberte.

Své potenciální zákazníky si pečlivě vyberte. TIP #28

Zdá se vám to jako nesmysl vybírat si své potenciální zákazníky, když si myslíte, že váš produkt či službu může využít každý a vy chcete prodávat všem?

Mám pro vás dva důvody, proč je lepší si vybírat než prodávat všem:

1. Nestane se z nás vyhledávaný expert v dané oblasti

Pokud jsou „všichni“ naše cílová skupina a chceme získat všechny, tak se z nás nemůže jednoduše stát vyhledávaný odborník, expert v té naší oblasti. A víte čím je charakteristický takový expert? Především je vyhledávaný klienty, takže nemá nouzi o zákazníky a také si za své služby či produkty může klidně říct více, protože klienti raději nakoupí od odborníka, kterému důvěřují.

Odborník v očích ostatních se z nás může stát jedině tehdy, pokud se specializujeme na činnost pro úzkou a specifickou cílovou skupinu. Tím totiž jdeme více do hloubky té dané činnosti a navíc víme, co ta konkrétní skupina klientů očekává a chce v naší oblasti. Když dám konkrétní příklad, tak pokud hledáme fotografa na svatbu, tak si raději vyberete „fotografa“ nebo „svatebního fotografa“? Když vás budou bolet záda, tak budete chtít „maséra“ nebo „maséra, který se specializuje na bolestivá záda“?

Vyberte si v té své oblasti určitou specifikaci a podle toho si vyberte své potenciální zákazníky. Vím, že je to těžké pomyslně se vzdát „všech“, ale pokud se chcete stát vyhledávaným odborníkem, který si za svou práci může říct více než je standard, tak jinou cestu neznám.

Samozřejmě časem, pokud se staneme tím vyhledávaným odborníkem, tak svou oblast můžete rozšířit, ale pokud budete mít dostatek klientů, tak si myslím, že to nebude potřeba. Zároveň ani nejde o to odmítat zákazníky, kteří nespadají do té naší specifikace, to je v pořádku, vždy se takoví najdou. Jde hlavně o to se zaměřit.

2. Prodávání všem je drahé

Druhým důvodem pro výběr specifické cílovky je ten, že pokud dospějete do fáze, kdy budete řešit nějakou propagaci, marketing, reklamu a nebudete vědět, kdo jsou vaší cíloví potenciální zákazníci, tak za propagaci na „všechny“ zaplatíte majlant.

Na internetu je skvělé to, že se zde dá propagace jasně cílit podle různých kritérií. Pokud bychom jen propagovali, tak můžeme platit propagaci na 100tis. lidí za 50tis. Kč a získat tak 0,2% zákazníků, tedy 200 nových zákazníků. Nebo si můžeme specifikovat své cílové potenciální zákazníky a propagaci udělat na ně – např. 10tis. lidí za 10tis. Kč a získat 3% zákazníků, tedy 300 nových zákazníků (tyto čísla uvádím jen pro představu, abychom pochopili princip, nejsou to nějaké statistické čísla či čísla z konkrétní propagace).

Také, když budete vytvářet např. obsah na blog, tak se vám daleko lépe bude vytvářet příspěvek pro konkrétní cílovou skupinu, kde znáte ty jejich potřeby a co řeší, než jen tak pro někoho. Zároveň, takový specifický blogový příspěvek pak přivede i daleko více návštěvníků na váš web.

Už je vám jasnější, proč byste si měli vybrat své potenciální zákazníky, ať už podnikáte na internetu, prodáváte produkty nebo máte své lokální služby?

MÁTE WEB, KTERÝ VYDĚLÁVÁ?